och jag älskar min rosa dildo

jag orkar inte
ingentiing är som det var och allting går åt olika håll.
vill bara lägga mig i min säng, under mitt täcke med huvudet på kudden och ligga där tills allting blir bra
Jag vill vända världen ryggen så som den vänt ryggen mot mig.



Nej upp och hoppa sig!! nu ska vi ta oss i kragen och fixa det här!
Allting förändras, du avgör om det är positivt eller negativt
bädda sängen, gå ut och lev livet!
överraska någon, prata, skratta och framförallt le!





Gah, behöver skriva av mig!!
hahahah, egentligen ironiskt att ja behöver det just när  ja ska skriva ett tal...för det går liksom inte ihop. blir inget att skriva på talet men här så flödar orden fritt och ja skriver nästan oavbrutet. Nu kanske det inte blir så jättesammanhängande men det skiter jag i, sen så e det ju typ ingen som läser denna blogg.
Men talet ska dessutom handla om kommunikation. Svårigheterna med kommunikation - eh?
det finns jättemånga "fel" att göra, bara som att titta på någon, ta ögonkontakt är i italien något som man gör, och det förväntas av en. men i skulle du göra så i Japan tänker man att du är udda, du är oartig och för framåt.
Testa skaka på huvudet som svar på en fråga och samtidigt säga ja. Vilket svar väger tyngst inom dig?
När man svarar så på en fråga som någon annan ställer så tolkaren mottagaren det som ett nej. Denna sorts kommunikation kallas att ge dubbla budskap. Det är det man gör men kroppspråket väger tyngre än det verbala så kontentan av det hela blir ett nej.
Och att jag skriver av mig här, på min blogg är en såkallat tvåvägskommunikation. Jag säger min sak, ni få som läser den här bloggen får läsa, tolka själva och om ni undrar över något eller bara känner för det så finns det möjlighet att ge feedback, kommentera. Den möjligheten är väldigt begränsad tex när du läser en dagstidning. Du läser journalistens tolkning av vad som hänt och gör din egen tolkning av den.

En annan sak som e lätt att få fel så att säga är ju betoningen på orden, hur man säger dem avgör så mycket. Låter ja glad, blir det mesta positivt och glatt! Men byter ja tonläge och låter grå och uttråkad, kanske även ledsen så blir tolkningen en helt annan. Det är ju logiskt, men ibland finns det ju gånger då man är så stressad eller trött såman inte själv märker hur man betonar orden, att man i ett senare läge kan förfäras över hur tolkningen blev.
Det här med kommunikation är inte lätt, och det är inte heller lätt att skriva ett tal om det!! fan alltså...

Nej nu ska jag äta frukost!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0