Vägen till Öträsk. Del 1: Vi har det bra, vi bak i bussen o vi vill ej vara med om en krock.

Hahaha, det e verkligen heldåligt av mig att skriva först nu men jag har inte haft tid. O lust >.< När jag väl suttit här vid datorn så har jag velat göra annat. Nu dampar msn för mig...Men det borde lösa sig. Det måste det o_O

Men jag tänkte snacka om helgen som var. Helsjuk xD

Haha, beskriver den med ett ord. Duktigt av mig^^ Var ju i Öträsk med ledarutbildning. När vi fick veta det var både jag o Alexs attityd: ONEEJ!!! Hur ska vi stå ut?! :O

Heja oss. Och man märkte att ingen av oss ville vara där från början. Vi satt som lite på sidan i bussen. Det går. Man beskriver det så xD
Sen tyyyp, 4,5 mil utanför Burträsk så skulle vi tydligen käka våran lunch. Vi fick, tyvärr, sällskap med nåra getingar! :S Jag, ingen av oss som satt vid bordet diggade dem. Inte vid det andra heller. Alla skyndade sig att käka upp maten o hoppa in i bussen igen. Men.....

BUSSEN KUNDE INTE STARTA IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Den hade fått damp :O:O:O

Såå...där var vi strandsatta en bit från Burträsk(= bushen). Ledarna drog ut oss på vägen, vi skulle ställa upp oss i en ring....Yay^^

Alla ställde sig faktiskt rätt så snabbt i en ring. Mitt på vägen. Och började lyssna på HJ, Erik, Gunilla o Martin.
Dom babblade litegrann sen frågade dom vilka som hade kvar sin lekuppgift. Jag o ALex räckte lite tvekande upp handen. 
Vi hade nämnligen planerat att skriva lappar o så på bussen.

Först frågade de Henkes, sen Sofies. Och sist oss.

 - Vilken lek har ni då? (HJ)
 - Charader :D (Jag o Alex)
 - Bra, då kan ni göra den nu.

VA?! xD XD

Så det slutade med att vi delade upp alla pers o två lag o körde charader i en halvtimme. Riktigt skojj faktiskt^^
Efter det bestämde några av oss att köra Upp till Bevis, Ett riktigt skojj spel :D Orkar inte berätta om det. E laaaat.^^
Vi hann inte köra så länge däremot så kom...RESERVBUSSEN! <3
Ingen av oss va sena på att slänga in pakningen i bussen o hoppa in. Det va kallt o alla ville bara fortsätta till Örträsk. Det blev ca två timmar till i bussen sen var vi framme i Öträsk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0